Balkonginglasning

Service och Garanti

Service

Genom att regelbundet underhålla din balkonginglasning kan du förlänga dess livslängd och säkerställa både funktion och trygghet. Behoven av underhåll uppstår ofta på grund av förändringar i byggnadens eller balkongens struktur, vilket gör att regelbundna inspektioner är viktiga. Om inglasningen inte justeras korrekt kan den få svårt att röra sig smidigt, och i värsta fall kan glaset riskera att lossna. 


Vi kan även erbjuda service på inglasningar från andra tillverkare. För att kunna bedöma om vi kan utföra service på dessa behöver vi först göra en närmare bedömning av inglasningen.

Garanti

Min Balkong Sverige AB lämnar följande garanti för levererad och monterad inglasning.

Garantitid

På Min Balkong Sverige AB erbjuder vi fem (5) års garanti på både inglasningen och montaget. Garantin säkerställer att våra produkter och tjänster håller hög kvalitet och ger dig trygghet och långsiktig hållbarhet.

Garantins omfattning

Funktionsgarantin täcker inglasningens funktion vid normal användning och i det skick den var vid överlämnandet. Detta inkluderar glasprofilernas glidning, kondensbildning samt skicket på ytbehandling och tillhörande delar. Garantin innefattar även reparation av upptäckta brister, inklusive nödvändigt reparationsmaterial. Justeringar på grund av sättningar i konstruktion eller fastighet täcks av garantin, förutsatt att sättningarna inte överstiger 20 mm. Observera att tätningslisterna mellan glasen inte omfattas av garantin.

Garantibegränsning

Garantin gäller endast skador som uppstår på inglasningen från Min Balkong Sverige AB. Den omfattar inte sprickor eller skador på glas som orsakats av annat än tillverkningsfel. Solskyddsgardiner och annan tilläggsutrustning, såsom vinterlister mellan glasen, ingår inte i garantin. Garantins ersättningsbelopp är begränsat till inglasningens totala pris, och indirekta skador ersätts ej.

Följande omständigheter omfattas inte av garantin:

  • Naturligt slitage
  • Oaktsam hantering
  • Ändringar eller reparationer utan leverantörens godkännande
  • Förändringar i närliggande konstruktioner
  • Onormalt hög belastning på inglasningen
  • Naturkatastrofer

Observera att små märken på glasytan kan förekomma som en naturlig följd av härdningsbehandlingen. Vi följer bygg- och installationsarbetens allmänna avtalsvillkor samt Boverkets regler. Inglasningen är inte helt tät mot vind eller väta.

Övrigt

Garantitiden börjar löpa från det datum då inglasningen är monterad och klar. Om ingen reklamation lämnas in inom sju (7) dagar efter att arbetet har slutförts, betraktas leveransen som accepterad. Beställaren har möjlighet att hålla inne 10% av det totala beloppet vid en reklamation som anmäls till Min Balkong Sverige AB inom sju (7) dagar efter att installationen är färdigställd.

Fyra steg i vårt arbetssätt

1. Kostnadsfritt hembesök


Vi lyssnar på dina behov, och tillsammans med vår säljare kommer ni överens om en lösning som passar dig.



2. Planering


Vi tar mått på din balkong för produktionen och beställer din inglasning.



3. Installation


När produktionen är klar och leveransen har kommit till oss bokar vi en tid för installation.



4. Slutkontroll


Vår montör går igenom hur inglasningen fungerar och säkerställer att du är nöjd.


Få offert på balkonginglasning

Helt kostnadsfritt hembesök

Vi hjälper dig med bygglovet

Inget köpkrav